The majority of eyes claim to be separate from the face
297mm×210mm Produced in 2024
Giclee print 1/1
Titled “The Eyes of the Majority Asserting Separation from the Face,” this painting combines visual impact with a profound message. The predominant orange color scheme exudes a sense of warmth and anxiety at the same time, strongly appealing to the viewer’s heart. The eyes scattered across the painting seem to be gazing at us with countless gazes, questioning how our individual existence is perceived within a group.
The work symbolizes the conflict between personal identity and societal pressures, and the theme of detachment from the face explores the relationship between self-perception and the gaze of others. The presence of the eyes also symbolizes the surveillance and evaluation we experience in our daily lives, offering the viewer an opportunity to reexamine himself.
「顔からの分離を主張する多数派の目」というタイトルのこの絵画作品は、視覚的なインパクトと深いメッセージを兼ね備えています。オレンジ色が基調となった色彩は、温かさと同時に不安感を醸し出し、観る者の心に強く訴えかけます。画面全体に散りばめられた眼は、まるで無数の視線が私たちを見つめているかのようで、個々の存在が集団の中でどのように認識されるのかを問いかけています。
この作品は、個人のアイデンティティと社会的な圧力との葛藤を象徴しており、顔からの分離というテーマは、自己の認識と他者からの視線との関係を探求しています。眼の存在は、私たちが日常生活の中で感じる監視や評価の象徴でもあり、観る者に対して自己を見つめ直す機会を提供します。